Jarní trénink „Erasmus Nimes“

Jak možná víte, právě jsem na studijní stáži ve Francii v rámci evropského programu Erasmus. Samozřejmě se nevzdávám zdravého životního stylu, takže jsem i zde najel na cviční a na stravu, která je založená na rostlinách. Navíc se ke mně připojili kolegové z naší fakulty – Káťa, Renča a František. Vypracoval jsem nám tréninkový plán, který si průběžně přizpůsobujeme. Dohromady tady pracujeme na naší formě a kondičce a je to SUPER!

První a druhý měsíc

První fáze s učením základních cviků je za námi, i když stále pracujeme na technice a snažíme se zařazovat nové způsoby, kterými „potrápit tělo“. Momentálně jsme se zaměřili na posilování. Využíváme k tomu místní posilovnu, která má spíše jen základní vybavení, ale s tím si člověk hravě vystačí.

Přestože máme stejný plán (podle rozdělení partií), styl cvičení se trochu liší u každého z naší skupiny. Individuálně si přizpůsobujeme váhy, počet opakování a série. Osobně jsem teď v objemové fázi tréninku, kolegové se zase soustředí na celkové zvýšení kondice, síly a zlepšení techniky.

Posilujeme nejen s činkami a stroji v posilovně, ale také s vlastní vahou a používáme závěsný posilovací systém („TRX“). Samozřejmě cvičíme rovnoměrně všechny partie těla a k tomu stabilizaci a dýchání. Dále jsme pravidelně zařadili běhání a kolektivní sporty, v našem případě volejbal s francouzskými spolužáky.

Týdenní plán na první a druhý měsíc

• Pondělí – volejbal nebo jiný kolektivní sport
• Úterý – posilovna 1 (nohy, biceps, břicho)
• Středa – volno / TRX / běh
• Čtvrtek – posilovna 2 (záda, ramena, břicho)
• Pátek – volno / TRX / běh
• Sobota – TRX / běh / kolo
• Neděle – posilovna 3 (hrudník, triceps, břicho)

Jídelníček

Každý to máme trochu jinak, ale všichni dbáme na dostatek zeleniny, ovoce a samozřejmě luštěnin ve stravě – zkrátka rostlinná strava „jede“. Navíc tu jsou skvělé a kvalitní zdroje. Ve Francii máme příležitost vychutnat si místní speciality, takže některé živočišné produkty (jako například sýry) v jídelníčku taky nalezneme – u někoho více, u někoho méně. Já se stále snažím dodržovat celistvou rostlinnou stravu a například sýry nebo ryby si dopřeji jen při některých příležitostech, ale nemám je pravidelně. I zde mám v jídelníčku dost ořechů a semínek, objevil jsem tu pár míst, kde si doplňuji zásoby. Nyní se těším, až se dostanu na místní trhy a koupím další ingredience.

Ramena
TRX – široké přítahy
Rostlinná strava (nejen) pro cvičení

Třetí a čtvrtý měsíc

Ještě před létem dojde na další fázi – rýsování. Toho docílíme za prvé zintenzivněním posilování (ve smyslu kratších pauzy, více opakování, více sérií, více supersérií nebo kruhový trénink), abychom dosáhli vyššího výdeje energie a zároveň stimulací svalů zachovali maximum z objemu. Za druhé se budeme snažit o delší trasy na běhání, i když si budeme muset asi přivstat nebo naopak chodit běhat později, protože na jihu Francie je již začátkem léta pěkné horko.

image_print
Share

Napsat komentář