Postava s vahami má symbolizovat rovnováhu

Na úvod bych byl rád, abyste znali můj základní postoj. Jedná se o jednoduchý princip – udržovat v životě rovnováhu, nehnat se do extrémů a být aktivním tvůrcem svého životním stylu.

Rovnováha je v životě důležitá prakticky vždy a pro zdraví to platí dvojnásob. Mnoho mladých sportovců se bezhlavě žene za velkými výkony a při špatné technice se zbytečně vystavuje nebezpečí zranění. Na druhou stranu bych chtěl také upozornit na jiný extrém. Není totiž pravdivá představa, že sportování je jen pro „mladé“. Pohybovou aktivitu je potřeba udržovat v každém věku a pravidelně, ostatně to se snažím naučit své klienty, přátele a rodinu.

Pohyb spolu se správnou výživou jsou takovým „univerzálním lékem“ a pravou cestou k prevenci a dokonce léčbě nemocí. Vždyť je dobře známo, že zdraví nejvíce ovlivňuje způsob, jakým trávíme většinu svého života, tedy naším životním stylem.

Motivace a zalíbení ve sportu je pro pravidelnost našich aktivit to zásadní. I proto jsem příznivcem cíleného zlepšování kondice a překonávání sebe sama, se mnou se tedy nudit nebudete.

Pro začátek bych představil tři základní prvky, se kterými se budeme během našeho společného snažení potýkat – jsou to 1) cvičení, 2) výživa (strava) a 3) psychika.

triáda
3 základní prvky životního stylu

Cvičení

Fyzická aktivita je rozhodně jedním ze základních kamenů plnohodnotného života. Naše těla byla stvořena Trénuj-s-FitRoS-newpro pohyb. Bez toho ztrácíme funkčnost organismu, který hrdě nazýváme člověkem. Málo pohybu vede ke ztrátě svalů, kostní hmoty, nepříznivým změnám metabolismu atd. Asi každý si přeje těmto negativním věcem zabránit. Avšak aktivním životem tomu nejen zabráníte, ale naopak jdete vstříc tolika kladným stránkám – zdraví, zvýšená energie, chuť do života, pozitivní myšlení, sebevědomí, pěkný vzhled… mám pokračovat?

Opakuji, co jsem již zmínil – pohyb není jen pro mladé a zdravé, ale pro všechny.

Jedna poznámka. Někdy se říká: „sportem k trvalé invaliditě“, avšak tomu lze často zabránit (od toho je tady také šikovný trenér). Zraněním se dá předcházet správným provedením cviků a rozumným plánováním tréninku lze zabránit přetrénování a nevhodné zátěži pohybového ústrojí.

Články na téma cvičení zde.

Výživa

fruitExistuje celá řada různých diet – některé výborné, jiné mohou být zdraví škodlivé a dokonce nebezpečné. Dejte si pozor obzvláště na ty, které jsou jednotvárné a přehnaně radikální v přikazování nebo zakazování jídel. U takových diet často nezbývá nic jiného, než si poklepat na čelo a zasmát se (nebo si zaplakat). Snažte se jíst rozmanité potraviny a při tom brát ohledy na to, jak reaguje vaše tělo („když je Vám po něčem špatně nebo těžko, tak to prostě nejezte“).

Nové pohledy a názory: Ačkoliv jsem dlouho jednoznačně odmítal stravu založenou jen na rostlinách (veganská strava), musím říci, že můj názor se dramaticky změnil. Objevil jsem fakta podpořené vědeckými studiemi, které mě postupně přesvědčují a utvrzují ve výhodnosti takové stravy. To mě vyprovokovalo k osobnímu experimentu – pokud chci něco zpochybnit, potřebuji přeci vlastní zkušenost. A co se nestalo, zkušenost byla tak dobrá, že změnila můj současný životní styl a zejména stravu. Mé nové přesvědčení je založeno na principech celistvé rostlinné stravy. Za vhodný zdroj pro seznámení se s důkazy považuji nutritionfacts.org.

Články na téma výživy zde.

Psychika, motivace, disciplína

Psychika – ani na tu nesmíme zapomenout, hraje totiž velmi důležitou, ba klíčovou roli. Sebelepší tréninkový plán a nejdokonalejší dieta na světě budou k ničemu, když člověk nezíská dostatek motivace a disciplíny pro jejich dodržování. Na to je výborné, když máte správné zázemí. Tím můžu být já jako Váš trenér, ale třeba i sportovně založená rodina, přátelé, kolegové a známí. Okolí a zevní prostředí Vás může velmi ovlivnit, a proto je dobré mít na blízku někoho, kdo do toho jde s Vámi.


Slovo trenéra:

„Dělám to, v co věřím a co má smysl a svůj účel. Do aktivit s klienty a blízkými vkládám mé nadšení, motivaci a optimistickou náladu.“

Zaujal Vás tento postoj? Chtěli byste pomoci dosáhnout rovnováhy ve svém životním stylu? Můžete si přečíst mé články a případně mě i kontaktovat za účelem vedení tréninků.

Odkaz na nabídku Odkaz na kontakt

Share