Méně sedět, více chodit = déle se dožít

posted in: Obecná oznámení | 0
walking-454543_1280
Více chůze během dne je pro zdraví výhodné

V jedné studii provedené v USA byl sledován efekt lehké aktivity (jako je chůze) na úmrtnost ve studované populaci (3626 lidí). Výsledky jsou dosti zajímavé. Dvě minuty mírné aktivity (chůze) během každé jedné hodiny sezení způsobilo, že byl zaznamenán pokles úmrtnosti o 33%.

Jaké z toho plyne doporučení? Pokud trávíte hodně času sezením, neleňte a každou hodinu se zvedněte a 2 minutky se procházejte, nebo se věnujte lehkému cvičení. K tomu ideálně přidejte obecné doporučení – cvičení o vyšší intenzitě alespoň 2,5 hodiny za týden.

 

Zdroj:

Medscape – článek.

Clinical Journal of the American Society of Nephrology: Light-Intensity Physical Activities and Mortality in the United States General Population and CKD Subpopulation

Autoři:

Srinivasan Beddhu*,†,
Guo Wei†,
Robin L. Marcus‡,
Michel Chonchol§,
Tom Greene†

*Veterans Affairs Salt Lake City Healthcare System, Salt Lake City, Utah;
†Department of Medicine, University of Utah School of Medicine, Salt Lake City, Utah;
‡Department of Physical Therapy, University of Utah College of Health, Salt Lake City, Utah; and
§Division of Renal Diseases and Hypertension, University of Colorado Denver, Aurora, Colorado

image_print
Share

Napsat komentář