TRX (total body resistance exercise) neboli „závěsný posilovací systém“ umožňuje velkou škálu cviků, které využívají vlastní váhu těla. Podstatou je zavěšení popruhů do výšky na pevný bod (existují různá závěsná oka nebo háky, ale lze využít třeba i kmen stromu), ke kterému se přitahujeme proti gravitaci. Tím využíváme naší váhu a nepotřebujeme další závaží, ovšem pro pokročilé je přidaná váha jistě vhodná.

Pokročilé cvičení zad s TRX

Výhodou je nejen jednoduchost a praktičnost, ale také možnost si nastavit obtížnost dle své úrovně. Toho docílíme změnou polohy, postoje a úhlu mezi zemí a tělem (změní se velikost gravitační síly, kterou překonáváme). TRX mohou používat i začátečníci, avšak já ho doporučuji spíše těm, kteří mají alespoň malou zkušenost se cvičením. Je totiž potřeba uvědomit si svojí polohu a snažit se zpevnit tělo.

  • TRX je vhodné na posílení hlubokého stabilizačního systému, na zlepšení koordinace pohybů a lze ho využít na posilování jednotlivých svalových skupin.
  • Také je skvělé pro hubnutí, protože (tak jako jiné fyzické aktivity) i toto cvičení významně zvyšuje energetický výdej a upravuje metabolismus.
  • Sportovci, kteří se přednostně zaměřují na jiné cvičení, TRX také ocení – poslouží jako kvalitní doplnění jejich tréninkového plánu (např. kompenzační cvičení, zlepšení stability…).

Proč se mi to líbí

Řadu důvodů jsem uvedl již v popisu. Chtěl bych zdůraznit, že s TRX rád cvičím venku, kdy si zavěsím popruhy na strom a můžu cvičit třeba v parku nebo v lese. To je prostě skvělá kombinace pro posílení a zároveň relaxaci v klidném prostředí. Další skvělou vlastností tohoto systému je to, že je velmi skladný a moje TRX se mnou prostě cestuje např. na dovolenou, výlet nebo na návštěvu v zahraničí.

Venkovní trénink s TRX posilovacím systémem
Venkovní trénink s TRX posilovacím systémem
TRX-trenér
Cvičení na TRX (trenér Roman)

 

Kdo se přidá na TRX?
Kdo se přidá na TRX?
Share